2 Aralık 2016 Cuma

Okuma Serüvenim

Kağıttan Dünyam İlkay'ın kitaplarla tanışma hikayesini okuduktan sonra bende yazmak istedim.Zaten kafamda buna benzer bir yazı vardı ama hep erteliyordum.Benimki hem kitaplarla tanışma hemde kitaplardan uzaklaşma yazısı olucak.

Benim ne yazık ki havalı bir hikayem yok.İlkokulda okuma yazma öğrendikten sonra Cin Ali,Elif serilerini defalarca okurdum.Tabi o zamanlar çocuk kitapları çok az dönüp dönüp okurdum.Dayımın resimli ansiklopedisi vardı onu da dönüp dönüp okurdum.Dayımın kızı oldu sonra ona verdim vermeseydim keşke çok güzeldi.Dedem gazeteden Ayşegül serisi vardı o zamanlar zamanın çizgi romanı onları biriktirir bana getirirdi.Nasıl sevinirdim anlatamam.Onlar hala duruyor kimselere vermedim sıfır gibiler.Biraz daha büyünce babam bana kitap seti aldı.İçinde Don Kişot,Üç Silahşörler,Polyanna,Lessi filan vardı hatırladıklarım.O Lessi filan kaç kere okudum hatırlamıyorum.Kitap yok dönüp dolaşıp okuyordum ilk sefer ki gibi.Genelde her çocuğun ilk kitapları Harry Potter olur benim Dünya Çocuk Klasikleri vardı:)

Arkadaşlarımdan filan kitap değiş tokuş okurduk o iyi olurdu.Yalnız kitaplarımı herkesle paylaşamam ki eşyalarımı,oyuncaklarımı da malım kıymetlidir biraz.Bir arkadaşımla değişirdik ki onunda nasıl düzgün okuduğunu bilirdim.Bir keresinde başka bir arkadaşım Suç ve Ceza'mı ödünç almıştı alma diyememiştim bende o an kitap bir geldi cildi ayrılmış,kıvrışmış bazı sayfalar kopuk annemle şoka girmiş.Kitap sanki okunmamış da kaza geçirmiş gibiydi .Allahtan bir kitap kurban gitti buna da şükür.

Bir süre sonra bizim burada Rampalı Çarşı var kitapçı dolu içerisi.Bir iki de sahaf buralara üye olup kitap ödünç alıp okuyabiliyordunuz.100 temel eserdeki kitapları okuyordum popüler kitaplar yerine.Yine lise yılları herkes İpek Ongun Bir Genç Kızın Gizli Defteri serisini okurken ben V. C. Andrews okuyordum.Bilen bilir o kitapların nasıl olduklarını.Psikolojiyi bozar.Annem Çatı serisinin ilk kitabını okudu da hala aklındadır o kitap çok rahatsız edici diye.

Neyse yine çenem düştü yine.Ben üniversitede kitap okumaya ara verdim.Yine okuyordum ama ayda tek tük yani.İnternette kitap bloglarını da bilmiyordum kafama eseni ya da arkasını okuduğumu,satıcının önerileni alıyordum.Beklediğim gibi çıkmıyordu bir çoğu zorla da bitirince soğudum bir dönem kitaplardan.

Son senemde 2015 de kitap bloglarını keşfettim birden aşka geldim.Kitaplara geri döndüm.Aynı zamanda internet kitap sitelerini de keşfettim daha karlı olduğunu gördüm.Başladım popüler kitapları önerilenleri filan toplamaya.Bundandır hepinizin daha önce okuduğu kitapları benim şimdi okuyup yorumlamam.Aklımdaki yazı bununla alakalıydı blogumda pek yeni kitap göremeyebilirsiniz size faydalı olamayabilirim.Size göre sıkıcı olabilirim eski kitapları okuyarakBir adım geriden geliyorum.Güncel kitapları da hemen okumak istemiyorum eski güzel olan kitapları da okumak istediğimdenKi bazı yeni kitapları da beğenmiyorum eski kitaplar daha güzel geliyor.Özellikle genç yetişkin türlerinde birbirinin aynı gibiler,birde en sevmediğim şey mutlaka aşırı cinselliğin olması.Eskiden sadece tarihi aşk romanlarında okuduklarım şimdi neredeyse her kitapta var.Benim kitap serüvenim böyle işte.Bir sonraki yazıda görüşmek üzere hoşça kalın...

8 yorum:

  1. Çok güzel ve samimi bir yazı olmuş. *-*
    Bende çocukken hep klasikleri okurdum ve kitap paylaşmak gerçekten zor iş. İnsanın aklı kalıyor kitapta. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk klasikleri güzeldi yine olsa yine okurum :) Düzgün okuyanla değiş tokuş yaparız ama ayrılmış bir şekilde gelirse de ayıp bence emanet çünkü o sana.
      Teşekkür ederim güzel yorumun için^.^

      Sil
  2. Ben de kocaman olunca okudum Harry Potter'ı. Atik Ali serisi vardı okulda toplu olarak aldığımız. Ayşegül kitapları zaten çoğu çocuğun elinden muhakkak geçmiştir. Çok güzel bir yazı olmuş. Keyifle okudum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana bir sır veriyim mi ben kocaman oldum hala Harry Potter'in tamamını okumadım:D
      Küçüklük hallerine daha bir sevdiğimden sanırım.Filmlerini de sırf bu sebeple izlemedim önce kitaplarını okumak için.Yeni yılda okumayı planlıyorum bakalım:))

      Sil
    2. Geç olsun da güç olmasın. Favori sözümdür bu :)) Ayrıca mimlendin!

      Sil
  3. Güzel bir kitap maceranız var. Herkesin zaman zaman güzelim kitaplardan soğuduğu ya da okumaya vakit bulamadığı dönemler oluyordur illaki. Ama önemli olan da o aşkın tekrar içinizde canlanması hatta kat ve kat büyüyerek. O özlem bambaşka birşey. Klasikler ve eski kitaplar onların vermek istediği mesajlar cidden günümüz kitaplarının çoğunda yok bence doğru yapıyorsunuz. İçinizdeki kitap aşkının hiç sönmemesi dileğimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle birini özler gibi özlüyor insan kitapları.Ne varsa eskilerde var azizim :D Hiç birimizin içinde sönmesin o ateş küllenirse anka kuşu misali yeniden alevlensin :)

      Sil