11 Şubat 2017 Cumartesi

Rüzgarın Adı / Kral Katili Güncesi 1. Gün - Patrick Rothfuss


Tehlu aşkına ne güzel bir kitaptın sen öyle.Nereden nasıl başlasam bilemiyorum.Dün gece bitirdim kitabı taze taze yazmak istedim.Kitabın başlarında biraz sıkıldığımı itiraf etmeliyim hem kimin ne olduğunu hemde olayın içine giremediğimden o da ilk 100 sayfa filandır.Sonra resmen kendimi konunun içinde buldum hanlar Yoltaşı,kulağımda hep lavtanın sesi vardı.En sevdiğim kısımlar üniversite kısımları ve sonrası.Simon ve Will bu üçlünün dostluğu çok hoşuma gitti.

Birde sempati olayı yok mu neden adı empati değil de sempati :) Empati olsaymış daha güzel olurmuş böyle farklı bir isim kullanması yazarın çok hoş bir ayrıntı bence diğer kitaplardan sıyrılıyor.
Kitapta çok bir olay olmuyor aslında sonlara doğru hariç ama yazarın kalemi olsun,kitabın akıcılığı olsun kendine çekiyor.Zaman zaman kalın kitap okurken araya başka kitap alırım ki sıkılmayım filan diye.Ama bu durumu bu kitapta yapamadım hep sonra nolcak Kvothe ne diyecek nasıl tepki vericek diye düşünmeden edemedim.

Bu kitabı The Godfather filmine benzetiyorum.O film de de öyle aksiyon olay yok ama çok şahane bir film.İkisi de şiir gibi akıp gidiyorlar uzunmuş kalınmış diye insan düşünmüyor kendini kaptırıyor.

Konunun eski çağlarda geçmesi kitabı daha çok sevmemdeki en büyük etken.Günümüze yakın bir zamanda olsaydı böyle güzel olmazdı bence.Birde Trebon'da köylülerden biriyle konuşması beni benden aldı.Trakya Egeli karışımı şiveleri vardı sizce de öyle değil mi bizden birilerini okur gibi hissettim:)
Bazı kitaplar vardır bestsellerdir herkes o kitabı okur konuşur ama biz okuyunca hayal kırıklığına uğrarız biraz,ne yalan söyleyeyim kitabın başında biraz sıkılınca öyle olucağını düşündüm ama sonra yanıldığımı anladım ve bu beni çok mutlu etti.Kardeşimin sürekli abla bu kitabı okusana çok güzel gözüküyor demesi beni okumaya teşvik etti.Yoksa sanırım biraz kalınlığından dolayı biraz daha beklerdi kitaplığımda.Şimdi de ikinci kitabını alıyım da oku modunda :) Kendisi de çok zor kitap okuyan biri onu bile konusu dış görünümü cezbediyor.

Birde söylemek istediğim bir şey var Kvothe diyor ki ben hikayemi üç günde anlatırım.O yüzden birinci gün,ikinci gün diye ayrılıyor yazar şuan üçüncü gün neler anlattığını yazıyor umarım daha da kalınlaştırmaz kitapları gidererek kalınlaşıyor çünkü seri :)

Epik fantastik türünde okuduğum tek kitap Taht Oyunları onu beğendiğimden bu kitabı da beğeneceğimi düşünüyordum ki öyle oldu.Eğer ki sizde o kitabı okuyup beğendiyseniz bu kitabı da beğenirseniz ama tarzınız değilse boşverin bence kalın bir kitap sonuçta her bestselleri okumak zorunda değiliz.Sevdiğimiz tür en keyifli okumadır.
Puanım 5/5

9 yorum:

  1. Kitabın destansı bir havası da vardı sanki. Serinin 3. kitabı da efsaneye dönüştü zaten. Çıksa da rahatlasam artık -,- Benim de Bilge Adamın Korkusu'nda son 200-300 sayfam kalmıştı. Malum, ebatlarından dolayı dışarıda okuyamıyordum. Seriyi de özledim ama gözüm yemiyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir benzetme destansı havası var gerçekten.Bende okurken zorlandım evde okumama rağmen sağ kolum rahatsız olunca koyup okudum bu sefer de boynum tutuldu ama olsun sonuçta güzel bir kitap okudum varsın tutulsun boynum :) Sende evdeyken biraz biraz tadını çıkararak okursun artık :)

      Sil
    2. Ouu hemen geliyorum bakmaya :)

      Sil
  2. Beğenmene çok sevindim ki 🙈 Üçüncü kitabı umarım biz yaşlanmadan çıkar, sonunu merak ediyorum. Keşke ikinci kitabını iki cilt yapsalarmış, neyse ki puntoları normal boyda. İthaki Monte Cristo'nun puntolarını da küçültmüştü -.-
    İkincinin de yorumunu bekliyorum 😇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı duyguları paylaşıyoruz bende beğenmeme senin beğendiğimi beğenmene çok sevindim :D Keşke öyle yapsalarmış daha iyi olurmuş yine de ben öyleymiş gibi okumayı düşünüyorum kütük gibi kitap :D Seni de tebrik ederim o kitabı bitirdiğin için gözün aydın :)

      Sil
    2. Çok teşekkür ediyorum :D Bitirdiğim içim mutluyum ama aynı zamanda da eksiklik hissediyorum, hüzünlüyüm :D

      Sil
  3. Hoşgeldin blog dünyasına 😃 takibe aldım seni.Yenilere tam destek 😃

    YanıtlaSil