6 Haziran 2017 Salı

Dönüşüm - Franz Kafka


Kitap alışveriş diyetindeyim ama araya farklı ya da ince kitaplar almak istediğimde ekitaplar çok iyi geliyor hem diyeti de bozmamış oluyorum.

Franz Kafka uzun zamandır okumak istediğim bir yazardı.Bir ara ucundan kıyısından Milena'ya Mektuplar'ını okumuştum hoşuma da gitmişti ama kalın olunca daha ince bir eseriyle devam etmek tanışmak istedim.Dönüşüm beklediğime göre biraz altta kaldı ama yine de iyiydi.

Kitabımız bir sabah uyandığında kendini böceğe dönüşmüş Gregor Samsa'yı onun yaşadıklarını konu alıyor.Ailenin sevilen evladı bir anda işe yaramaz bir böceğe dönüştüğünü gören aile dehşete düşüyor.Sanırım Kafka'nın da vermek istediği mesaj da bu işlerine yaradığınız sürece iyisinizdir.Kitap kurgu olarak biraz zayıf ve içinde sanki kendini tekrarlıyordu bundan dolayı biraz beklediğimin  altında kaldı.Gregor'un neden nasıl dönüştüğünü bundan kurtulmak için ne yapması gerektiğini okuyabilirdik ama o hep pasif bir köşesine çekilmiş olarak kaldı.Oda bir nevi felsefi bir eleştiriydi aslında kurgu dışında bakarsak.Ailesinin o şekilde değişeceğini tahmin etmiyordum.Bu bana yaşlıların parası varken iyi parası yokken kötü davranılmasını anımsattı.Ve sonu sonunu hiç öyle beklemiyordum ama sonu güzel bağlanmıştı.Sosyal ve felsefi ağırlıklı olduğu için kurgu da bazı şeyler eksik kalıyor.Bundan dolayı biraz sıkıldım okurken.

Belki de kim bilir kendi hayatını yazdı yazar bilemiyoruz.Vasiyeti öldükten sonra yazılarının yakılmasıydı.Bilmiyorum öbür tarafta isteği yerine getirilmediği için kemikleri sızlıyor mu ama yakmadığı için biz Max Brod'a müteşekkiriz.Diğer eserlerini daha çok beğeneceğimi düşünüyorum bu sonuçta böcekti insan okurken rahatsız oluyor.

Puanım 4/5

15 yorum:

  1. Benimde kütüphane de duran bir kafka kitabım var en yakın zamanda okuyacağım inşallah :))

    YanıtlaSil
  2. Okumaya çekindiğim yazarlardan biri Kafka. Sanki yazdıklarını anlayamacakmışım gibi hissediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz öyle oluyor,okurken bende hissettim kitabı bitirdikten sonra üstüne düşünce biraz anladım gibi :)

      Sil
  3. İlginç bir konusu varmış. Ben de artık bir Kafka kitabı okumalıyım. Neden eserlerinin yakılmasını istemiş ki? Ne kadar garip

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eserleri gibi anlaşılması güç bir insan Kafka ne düşündü de istedi kim bilir.

      Sil
  4. Kitabı ilk okuduğumda pek tatmin olmamıştım açıkçası. Ama ne ilginçtir ki üstünde zaman geçip de kitapla yeniden karşılaştığımda (bu zaman da kısa bir zaman aslında) kitabın iç yüzünü biraz daha kavradım ve sevdim. Kafka'dan okuduğum ilk ve tek kitap Dönüşüm şu an için. Başka kitaplarını okumayı ben de istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyle kitabın kapağını kapatınca bu neydi şimdi diye afalladım,sonra arkasındaki anlamları düşündüm daha farklı görebildim.Benim de şuan için Dönüşüm son olmaz umarım.

      Sil
  5. Kafka'nın ilk okuduğum kitabı. Aslında derin anlamlar içeren, güzel bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet normal okuyunca pek bir şey anlaşılmıyor içindeki derin anlamları görmemiz lazım o zaman farklı bir kitap oluveriyor.

      Sil
  6. Ben de böcek olmasından dolayı biraz rahatsız olmuştum ama bence Kafka'da bunu istemiştir, okuduğum diğer kitapları da pek huzurlu değildi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde ne böcek kocaman,bence de böcek kasıtlı olarak seçildi.O zaman araya zaman katarak okumak en iyisi ruh sağlığı açısından :D

      Sil
  7. Okuduğum en farklı hikayelerden biriydi açıkçası. Tekrar okumak niyetindeyim. Genelde okuduğumuz kitaplarda ana karakterlerin yerine kendimizi koyar hayallere dalarız. Fakat bu hikayede kendimi gregorun yerine koymak istemedim doğrusu :)

    İyi okumalar dilerim. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim kendini kocaman bir hamam böceği yerine koymak ister ki ,şöyle afilli bir kahraman olsa neyse :) Teşekkürler

      Sil
    2. Hahahaha haklısın :) Ama kim bilir belki hayat hamam böceği olunca güzeldir :)
      Rica ederim...

      Sil